"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 26 november 2012

Skogsmys på Hamptjärnsberget


Jag har känt mej så hängig hela dagen och inte känt för att göra någonting och det beror nog mest på att jag är trött efter jobbarhelgen och det trista vädret. Men ikväll gjorde vi en favorit i repris och gick upp på berget med barnen och grillade och trots att det var dimmigt och lite småregnigt, så var det så himla skönt och precis vad jag behövde! Så nu känner jag mej mycket piggare och barnen lär somna gott :)






16 kommentarer:

  1. Men vilket mys , jag säger det igen ni är en otrolig familj att ta naturen och dagen till er.
    När dom flesta dånar ned i soffan å kollar tv, och barnen spelar spel då är ni ute i naturen, vet du hur unikt underbara ni är.
    Och jag gillar att följa er vardag, och skulle inte ens fundera över dina foton eller inlägg.....
    Och vem skulle inte känna sig hängig efter en jobbarhelg, då är det skönt att tanka upp utomhus.
    Hann ju se att du lagt in ett inlägg och var nyfiken... =) =)

    Tjingelingen, nu ska jag snart se Homeland som kvällslektyr, en bra serie tycker jag...säkert svårt för dig att följa en serie när du jobbar kvällar å nätter...

    SvaraRadera
  2. Mir haben die zwei Bilder vom gelöschten Blog gefallen!
    Um welche Zeit ist es bei euch so dunkel wie auf dem Bild?
    Bei uns wäre das etwas vor 18.00 Uhr.
    Feuer ist immer etwas herrliches. Deine Kinder haben ein tolles Leben. Ihr seid viel in der Natur.
    Ich wünsche dir einen schönen Abend
    Liebe Grüsse, Angela

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, sonen har verkligen mammas leende....du har helt rätt ang bloggandet. Jag är less på att det är tråkväder och man inte kan ut och fotografera som jag vill. Dessutom hoppas jag nu att pengarna kommer från försäkringen så jag kan hämta ut en ny 60D ,gamloa 1100 får duga så länge
    Ja visst är Trym stilig. Vänta tills han musklat på sig mer. Kan nog bli en fin avelshane för han har ju fina jaktlinjer. Han lär ju bli champion med.

    SvaraRadera
  4. Smart trekk. Skal ikke mye til før en er i gear igjen!
    Fine bilder.
    Ha en flott tirsdag!

    SvaraRadera
  5. Vet precis hur det känns efter jobbhelg.Jag jobbar 3 nätter i rad på min helg och oftast tar det nästan 2 dygn innan man är riktig i huvet igen ;))
    Bra att du tog dig ut ändå och mysigt ser det ut.
    Kramkram.

    SvaraRadera
  6. glad you got out into some fresh, crisp air and cleared your head, too. :)

    SvaraRadera
  7. Very good that you decided to go on a fresh air and spend nice time by the fire. I always feel myself energetic when I leave a house and go into mountains.

    Great shots of you nice evening!!1

    SvaraRadera
  8. Sure looks like you and the kids were having a lot of fun on the mountain. The photos look great and so do you.

    SvaraRadera
  9. Hi Susanne,
    If you don't feel like writing a blog then simply don't. It is not necessary to write every day, many times it can be easier to put a couple of days together in one blog.
    And when you don't feel perfect, then just go for a walk and leave the camera at home. Maybe more relaxing than you expect! Anyway, wintertime surely has come in Sweden :)
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  10. I like to see you in the company and in harmony .. Greetings ... :-)))

    SvaraRadera
  11. - Halloj i norr.
    - Så härligt det ser ut med elden i mörkret. Det är verkligen att "fånga dagen".....
    Jag trodde ni pulsade i snö däruppe nu.
    - Ha det så bra i november-mörkret !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  12. Seems you had a beautiful evening. The fire is magic, especially in winter in a cold Swedish forest. :)

    SvaraRadera
  13. Hello Susanne,
    I think we all have a period that we are tired, listless and not geïntresserd are. Nice that after this event with camp fire and your children again became energized :-)

    SvaraRadera
  14. Men Susanne da, er det noe du ikke trenger å ha er det prestasjonsangst. Jeg tror vi alle koser oss glugg ihjel med bloggen din, du skriver koselig og du poster fine bilder. Bare gjør det akkurat slik du har lyst du, det skinner igjennom at du har det kul, og da blir resultatet kjempebra!

    SvaraRadera
  15. Beautiful pictures Susanna, I think everyone has once lustelos.
    Surrender to that feeling, I think this is the best.

    SvaraRadera
  16. Hei på deg!

    Veldig, veldig koselige bilder! Så kjekt å gjøre slikt sammen på en helt vanlig dag :-)

    Og du, jeg håper ikke min kommentar bidro til at du slettet det forrige innlegget. Det var sagt på tull! Du må vel ha lov til å ha noen dager, eller perioder, der du ikke har så lyst til å hverken blogge eller annet. Slik er det jo for oss alle innimellom :-) Uansett, setter veldig stor pris på deg og bloggen din! :-)

    Sender deg mange gode tanker og en riktig god klem!

    Hilsen Irén

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3