"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 14 augusti 2013

Säsongens första hagelskytte




Igår var det dags för säsongens första besök på skjutbanan och det känns i både kinden och axeln i dag, vilket enbart kan skyllas på ett dåligt anlägg. Jag sköt 50 skott på trapbanan och det gick sisådär. Första serien prickade jag 14 duvor av 25 och i den andra serien 11 av 25. Inte särskilt bra alltså och nu gäller det att träna så mycket som möjligt, för jakten närmar sej med stormsteg. Men det är svårt att hinna med när duvorna flyger kors och tvärs. De frångående går iallafall bra, men hur många fåglar flyger så? Sen märker jag att jag gärna vill sikta efter en stund och det blir för att jag håller bössan färdig vid kinden när jag skjuter. Så det gäller även torrträna, hur trist det än är, för att få ett bättre anlägg :)

4 kommentarer:

  1. He he inte sköt ni väl med hagel på älgen??? Nä såklart...
    Vi hade sista dagen på banan ikväll som skjutledare. Nu har vi haft vår vecka...sköt ok på älgen. Har nytt vapen o inte skjutit in mig på den ännu. Söndag är det kuljaktstig o jag tar det som en bra träning. Lördag lerduvor...mycket skjutande är det nu.
    Bra träff ändå för dig tycker jag...bara att träna vidare

    SvaraRadera
  2. Majsan: Nä inget hagel på älgen, bara på duvorna :)) men jag borde ha skjutit lite med 22an på lilla älgbanan och så måste jag ta och skjuta in 6,5an framöver också...

    SvaraRadera
  3. Ja träning behövs, man är lite ringrostig på älgbanan för säsongen men det är nog lite si o så hos en del.
    Hade en skytt i veckan som inte skjutit på älgen på 20 år????!!!!Det gick ju inget vidare såklart...De flesta jaktlag har ju antingen högviltsdekalen eller lägst brons för att vara med i älgjakten....

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3