"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 10 december 2013

I väntan på snö och vinter...


Man glömmer alltid bort när snön och vintern kom från år till år, men efter att ha tittat på bilder från förra året så tog jag de första snöbilderna vid havet den 5 december (se här), samma dag som jag fotograferade de fina rådjuren som letar mat under snötäcket (fler bilder här). Den 9 december tog jag min första snöskotur uppe på berget, där jag också hittade en liten grotta som mysigt fikaställe (se här). Så vintern var allt lite tidigare då, för även om marken ligger vit hos oss nu, så fattas det fortfarande en del innan det blir dags för en snöskotur...

LÄNGTAR!








Den 10 december förra året var vi för övrigt på utflykt till Gottne 
och här hittar du bilder från den kalla och vackra dagen :)


9 kommentarer:

  1. such cute foraging deer! like the snow sparkles photo, too!

    SvaraRadera
  2. - Halloj i norr.
    - Vackra vinterbilder Susanne !
    Det är dåligt med snön här nere också. Snart har allt töat bort...
    - Ha en fortsatt fin vecka !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  3. Snön smälter idag här, vi har haft +5 grader. Men jag är glad. Då kan jag snart starta hundarna på drevprov. Fast det får inte frysa på för då går tassarna sönder. Nästa vecka hoppas jag nu komma iväg till Åland.
    Så fina bilder ....visst är det vackert med snö men den får komma efter 1 feb hos mig :-)

    SvaraRadera
  4. A wonderful post...... i like these very much.

    SvaraRadera
  5. Et flott innlegg! Fine bilder!
    Håper du når målet ditt om turen opp nord!

    SvaraRadera
  6. Oj så härliga bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. å så søt ! knall fine bilder Susanne !

    SvaraRadera
  8. Just found your blog. Nice blog to follow. Greets from Holland. Jan

    SvaraRadera
  9. Fina vinterbilder med härligt ljus.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3