"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 18 januari 2014

En tältnatt i januari


Igår kväll for jag ut till havet för att tillbringa årets första natt i tält
och den här gången helt allena, då Najo fick stanna hemma...

Tur man trivs med sej själv hehe ;D



Det var ca 10-12 minusgrader och mulet, men då och då
tittade fullmånen fram och jag fick som alltid en helt fantastisk kväll!




Gott med värme från både eld och dryck



Så mysigt man kan ha det!

Varm macka med skinka och ost


Magisk stämning!




Duntofflor håller fötterna varma och sköna om natten :)


Godmorgon!


Jag brukar sova i dubbla sovsäckar av märket Marmot Sawtooth, som är ämnad till vår och höst, men tänker nu införskaffa en riktigt vintersäck. Frågan är bara vilken man ska välja? Jag har fått låna en Marmot Never Summer och med nattens temperatur funkade den perfekt och höll mej varm hela natten, men det återstår att se hur den funkar när det är mer än 20 minusgrader...



28 kommentarer:

  1. du är nog en riktig friskus du .Här är det -20 grader så jag tycker det är skönt med värme inne ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Kan bara lyfta på hatten (som jag inte ens har) för denna naturtjej som sover utomhus i vintertemeratur...

    Tjingtjong från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. så flotte bilder, du er tøff :-)

    SvaraRadera
  4. Så imponerad jag är av dig och dina äventyr. Inte många jag känner som skulle sova ute i januari!

    SvaraRadera
  5. Gott med övernattning i januarinatten!!
    Jag har en never summer som jag endast testat till -10 grader jag med så jag vet inte hur den funkar i kallare väder. Men får väl testa den när det blir kallare...

    SvaraRadera
  6. you're a winter-loving girl, for sure.

    SvaraRadera
  7. Uhh nä nog är sängen skönast . Du är tuff som gör sådana här saker. SKönt att vara själv det behöver man ibland.
    MFIna bilder från din natt!
    M//

    SvaraRadera
  8. Mooie foto's het zal wel kout zijn in zo tent s nachts.
    groetjes Herman.

    SvaraRadera
  9. Äventyr och romantik, Susanne. Från din havs-blå ögon utstrålar stor glädje. Tack för alla fantastiska bilder stunning. Jag älskar det här.

    God natt,
    Waldameise

    SvaraRadera
  10. Super pictures! Warm Greetings from the cold Warsaw. Have a look at the new photo album.
    http://marciento.wordpress.com/2014/01/07/virtual-exhibition-of-photography/

    SvaraRadera
  11. - Halloj i norr.
    - Slutar aldrig att förundra....:o)
    Men fantastiska bilder från din campingplats.
    - Ha en fortsatt trevlig helg !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida.

    SvaraRadera
  12. Ja nog är du en tuffing alltid! Jag har tältat ute vintertid i väldigt låga temperaturer och även sovit i igloo och bivack men jag skulle inte våga att sova ensam!! Varför vet jag inte.

    SvaraRadera
  13. You are a real outdoor woman. Sometimes I get the feeling that you prefer to spend your time in nature rather than at home.
    Probably this is the perfect combination for you. The right kind of equipment will give you a marvellous experience.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  14. LOVE IT! Här har vi också varit ute i helgen; -20 grader, fullmåne och gnistrande stjärnhimmel - Amazing!!

    SvaraRadera
  15. Jag fattar då bara inte vilken enorm tuffhet du har i dig. Inte verkar du mörkrädd och inte fryser du för minsta lilla, vad skulle egentligen skrämma en sådan naturens eldsjäl?

    SvaraRadera
  16. Låter väldigt kallt men avtryckarfingret fungerade tydligen utmärkt!

    SvaraRadera
  17. Du ser ut att ha haft en bra natt. Ja du viktigt med sovsäck som håller dig varm.
    Jag har en gammal som endast går att använd vid kallare temperaturen. Stor och tung, men värd sin vikt i guld/Brita

    SvaraRadera
  18. Tack för alla fina ord :))

    Visst kan det vara lite spännande att vara ensam ibland, men inte så att jag känner mej rädd. Ju fler ggr jag är ute desto tryggare känner jag mej och ser det som en bra utmaning att klara mej själv :D

    SvaraRadera
  19. Meeeen ett är säkert jag vet då ingen mer som är så tuff som du , skulle önska jag fått en fjärdedel då har jag varit nöjd . Men jag är också en lite sådär ensamvarg ibland , så där förstår jag dig till max men jag är skulle nog inte våga det du gör även om jag fick betalt :)) Men helt underbara bilder du bjuder på :) Kram Anita

    SvaraRadera
  20. Du är nog den tuffast tjej jag känner.
    Jag hade aldrig lagt mig ensammen i skogen eller vid någon sjö.
    Mackan däremot har jag inget emot.
    Den ser kanongo ut. Ja du är för härlig och söt är du också.
    Kramizzzz på dig och du.
    Var rädd om dig för sådana som du växer inte på träd

    SvaraRadera
  21. Jag glömde ju säga att bilderna är jättefina.
    Kramizzz igen

    SvaraRadera
  22. Du är bara helt otroligt modig som fixar sådana här äventyr på egen hand.Jag är djupt imponerad. Fina bilder fick du till som vanligt.
    Allt Gott till dig.
    Monica

    SvaraRadera
  23. Phantastic. Here's still no snow.
    Have a beautiful week! :D

    SvaraRadera
  24. Wow! vilket spännande äventyr och helt själv. Grymma bilder som vanligt :)

    SvaraRadera
  25. Bild 8 är ju rent strålande, tycker jag. Antar det hjälper att dina strapatser ger bra bildmaterial. Som bonus. Du är en våghals, ingen kan säga annat. Själv sitter jag insnöad i ett hus och bekymrar mig för att inomhustemperaturen pga kraftig blåst/snöyra sjunkit till + 16 grader jag sist kollade...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  26. Ojojo - så tøff du er - det er jeg ikke sikker på om jeg skal prøve - joda gjerne sammen med noen - men ikke alene!!

    Du er skikkelig tøff!!

    Flotte bilder!

    Ha en finfin mandag!

    KlemKKann

    SvaraRadera
  27. absolutely beautiful, my kind of hiking and camping! Love your pictures, :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3