"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 7 februari 2016

Helgmys i stugan



Helgen har spenderats i stugan och vi har som alltid haft en riktigt mysig och avkopplande helg! Den här gången följde även farfar med och på fredag kväll fick vi dessutom besök av Mickes bror med fru och barn som uppvaktade mej med semlor och en blomma.

Vädret har väl varit lite sisådär, då det började regna på lördag eftermiddag, men vi hann iallafall med skoteråkning och korvgrillning på förmiddagen och på kvällen blev det förstås bastubad. Då hade det blivit alldeles stjärnklart ute och jag blir lika överraskad och betagen varje gång jag ser stjärnhimlen där ute! Det är som man kommer så mycket närmare och man ser stjärnor som man inte ser här hemma, när himlen störs av alla gatlysen...

På eftermiddagen landade dessutom en tjädertupp i en grantopp utanför stugan och det är minsann inget man skulle kunna se här hemma heller! En riktigt trevlig syn!



STUGMYS

6 kommentarer:

  1. lätt att bli stugsugen när man ser såna fina bilder!

    SvaraRadera
  2. God kveld, JEg forstår godt at du nyter livet på hytten. Vi har fjellhytte og der samler jeg krefter; turer, musikk, god mat og drikke, bok og avslapping. Jeg nyter alt sammen. God søndagskveld fra Birte

    SvaraRadera
  3. Herlig å kunne reise på hytta - vi koser oss mye i Trysil - enten med ski - langrenn eller slalåm - eller bare avslapping.

    SvaraRadera
  4. Stugsugen var det ja...ser ju hur mysigt ut som helst...och mitt bloggnamn...hmmm...tja det får väla duge tillsvidare...min önskan är ju att hitta ett lika bra namn som Fjällripan eller Ölandsvindar...bara älskar de namnen!
    Deerhunter är ju inte så tokigt det heller...men inte lätt...jag funderar vidare men nu får det väl vara med det bloggnamnet som är...
    Fan va snö ni har...här är det gröna gräsmattor...och nästan lite vår i luften...i alla fall igår när jag var å hälsade på strömstararna...härligt väder var det!

    Steffe

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3