"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 18 april 2016

Livet på landet


Igår åkte vi ut till stugan och pysslade lite utomhus. Det är en sån frihetskänsla och så otroligt rogivande att vara där! Med småfåglarna som kvittar högljutt från skogen, bäcken som porlar utanför och ljudet från kanadagäss och sångsvanar som trumpetar ikapp på en lägda en bit bort!

...och som vanligt ville ingen av oss åka därifrån och vi bestämde oss för att åka hem och laga middag och sedan åka tillbaka och tillbringa natten där. William hade ledig dag på skolan idag, så han följde också med och vi eldade, krattade och hade en riktigt mysig kväll! :D




Vår "nya" mysiga veranda :D

Medan Micke bytte ut inredningen på dasset, så rev jag bort räcket på verandan. Jag var lite rädd att jag skulle ångra mej när jag började såga itu det, men det blev så mycket bättre! Nu ser man ju nånting när man sitter där. Vi ska även lägga en stor trall med spalje på ena kortsidan av stugan och jag längtar så tills det är gjort! Men först ska köket rivas ut och förnyas och sen ska stugan målas! Så vi behöver inte gå sysslolösa :D



Lilla kaffebordet

William är på väg att spana efter bäver nere i ån :D




Ju oftare vi är ute i stugan desto starkare blir längtan efter att bo där hela tiden och jag är så otroligt glad att vi hittat vårt ställe på landet! För det är verkligen en dröm jag haft under så många år! Jag kan dock ångra att det inte skett tidigare, för jag skulle egentligen ha velat ge barnen en uppväxt på landet, precis som jag själv haft. Men nu kommer vi ju att tillbringa mycket tid i stugan och då får de ju uppleva det livet ändå :D


9 kommentarer:

  1. Du beskriver din drøm som om det skulle være min. Ro, fred, luft, friskt og befriende. Jeg støtter deg 100%. Så får du deg noen villsauer og så lever du drømmen ut. Alt starter med en drøm.. Klem fra Birte

    SvaraRadera
  2. så koselig. riktig drømmested !

    SvaraRadera
  3. It's really nice to hear that you found your dream home in the countryside. It looks really cosy! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har drömt i många år om att få flytta ut på landet, när drömmen äntligen gick i uppfyllelse för snart 3 år sen tyckte jag att vi kommit till himmelriket. Men tyvärr visade det sig att vi hamnat i helvetet. Vi har nu varit trakasserade av en granne i över 2 år. Jag som i min enfald trodde att här var alla schyssta och brydde sig om varandra.

    SvaraRadera
  5. Det ser ju riktigt trevligt ut, stugboendet.
    Med så mycket naturupplevelser du delar med din familj finns minimal risk att dina barn blir stadsfixerade som en del härnere. Som t ex aldrig sett en ko i verkligheten.
    / Deerhunter
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  6. Lyckliga ni som hittat ett litet hus på landet, fint det ser ut, även om det är mycket som du säger Ni bör göra, men ska det inte vara lite enklare än det är i hemmet.

    Härligt med brasa !

    SvaraRadera
  7. Ser riktigt mysigt ut där vid er stuga, och jag förstår att ni kommer att tillbringa mycket tid där ute i sommar.

    Tjingelingen från Rantamor.
    Och vilken otrolig fjälltur ni gjorde du och dottern, djupt imponerad av er.

    SvaraRadera
  8. Livet på landet ser fantastisk herlig og avslappende ut. Det stedet deres er så koselig. Ei perle rett og slett. Dere er flinke, så flotte og koselige detaljer. Nyt landlivet :D

    SvaraRadera
  9. Aaahhh - så herlig - dere er heldige som har den fine "stugan".
    Kjempe fin sitteplass og herlig lite kaffe-bord.
    Smart å legge snø rundt bålet.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3