"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 12 oktober 2016

Tältnatt med vildmarkskänsla



På väg ut till tältplatsen igår eftermiddag, så fick jag se två tjädertuppar på grusvägen. Den här gången på vår jaktmark och det var ju extra roligt! När jag sedan kom ner till sjön, efter att ha tagit mej fram genom snårskogen, med fullpackad ryggsäck och en säck med ved, så gjorde jag upp en eld och kokade vatten till middag. Satt och bara njöt av stillheten och utsikten över sjön! Det dröjde inte länge förrän solen gick ner och det var så fantastiskt vackert när tunna dimslöjor drog in över vattnet.


 Vår fina tältplats i kvällsolen

Tentipi Zirkon 5

Mitt nya favoritställe!


Jag har letat länge efter ett liknande ställe. En plats med vildmarkskänsla och nu känns det som om jag hittat det. Gillar att det är orörd skog, stora stenar längs strandkanten, små uddar, öar och vikar. Här kommer jag säkert att tillbringa flera nätter framöver och det lär nog vara fantastiskt fint på vintern!


Tentipi

 Pasta Bolognese från Blå Band är en favorit, likaså Taco Stew


Hinnsjön

Hinnsjön

Kvällen var underbar, men även kylig med flera minusgrader (ca 6-7) och jag var glad över jag tagit med mej två värmepåsar! Jag satt länge vid elden, under den stjärnklara himlen och bara mös innan det var dags att krypa ner i min varma sköna vintersovsäck! Frös inte ett dugg på hela natten, snarare tvärtom!




Stämningsfullt!


Det är någonting magiskt med månen och det var så fint när den kom upp på himlen och speglade sej i vattnet. När mörkret sen föll började Najo morra och bete sej konstigt. Han gör det ganska ofta när vi är ute och jag gillar inte alls när han håller på så, inte så att jag blir rädd, men såklart undrar man ju vad han hör som inte jag hör. Skickade in honom i tältet och där fick han ligga tills han gav sej...



 Solnedgång och dimslöjor över sjön

När livet känns så där enkelt och bra...


Myser vid elden med långkalsonger, underställströja, dubbla fleecetröjor, dunjacka, handvärmare, en i ena socken, den andra till händerna och en filt över axlarna :D



 Med doft av tjärved...denna underbara doft!

 Morgonutsikt från tältet!


Vaknade av att hackspetten hade fullt upp i en torr tallstam utanför, solen hade precis gått opp ovanför trädtopparna och dimman dansade på sjön! Såå vackert! och marken var täckt med frost. Låg och drog mej en bra stund innan frukost och sedan packade jag ihop och drog mej så sakteliga hemåt igen.





6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ann Kristin: Tusen Tack! Det var en otroligt fin kväll på en underbar plats! :)

      Radera
  2. Så underbart du har haft det 💓 Tjädern har börjat äta grus hos mig med. Jag hoppas hinna tälta en sväng till innan vintern, men nu är det jakten som tar 100% av min tid. Pizza i Hedberg måste du smaka! Supergott 😘 kram o trevlig helg 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miranda: Tack! det var verkligen underbart! -och så kul att se att det är gott om både tjäder o orre iår! förhoppningsvis får jag med mej en hem innan hösten är slut också! Trevlig helg till dej med :)

      Radera
  3. :D så bra och inspirerande blogg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Angelica: TACK! Så roligt att du tycker det! :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3