"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 27 november 2016

Första advent


Dagarna går och det har redan gått en vecka sedan mitt sista blogginlägg. Men jag har helt enkelt inte haft tid att sitta vid datorn, för jag har fullt upp med min nya hobby! Att tälja. Det är ju så himla roligt och all ledig tid har jag suttit och täljt, urholkat och slipat. Händerna och armarna ömmar och fingrarna är fulla med skärsår, blåsor och plåster, men när jag väl börjat med något, så kan jag inte sluta och jag har bla gjort en sockersked, ett kaffemått och en kåsa.

Sedan har jag också tillbringat flera nätter i stugan och det har även blivit några träningspass på badhuset, då jag skaffat ett tre månaders simkort. Så härligt och skönt för hela kroppen!

Annars går jag mest bara och väntar på snön! Trodde verkligen att den snö som föll för några veckor sedan skulle ligga kvar, men den töade snabbt bort och novemberdagarna känns så mörka. Men den som väntar på nåt gott! Tids nog kommer den nog :D


Ljusdekoration i stugan.

 Har även pysslat lite med brännpennan. Gjorde några ripor på tunna vedplattor med brännpennan som ljusdekoration. Lite svårt att precisera med den klumpiga pennan, men väldigt roligt! :D




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kurt: Den ska bara oljas in och finjusteras lite, sen kommer det nog bilder på den :D

      Radera
  2. Du är välkommen att kika på min fotoblogg.
    Jag är pensionär och ute i naturen mest varje dag.
    Jag färdas mest med cykel då det har varit min favorit idrott sedan början på 1960-talet. Jag har bla. tävlat en hel del i dina hemtrakter.

    www.kurtlundbeg.se

    Mvh //Kurt

    SvaraRadera
  3. Vakker og enkel julepynt. Jég liker det slik.
    Spennende hobby du har fått. Gleder meg til å se resultatet.
    Ønsker deg en avslappende og fin uke. Klem fra Birte

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3