"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 13 januari 2017

Skidtur till Isgrottan


Idag har vi haft en fin dag med några minusgrader och på förmiddagen tog jag en kort, men härlig tur till Isgrottan. Det var väldigt bakhalt längs skoterspåret upp och jag var mer än glad att jag hade Najo som draghjälp. Men när det gick allt för sakta för mej så började han som vanligt att stanna och snusa på allt och då höll ju jag på att glida baklänges istället. Men när jag säjer "Upp me huvve!" så slutar han. Han är väldigt duktig på att förstå vad man säjer, men han glömmer fort och jag fick upprepa mej många gånger.

"Upp me huvve!- Upp!- Upp med huve! Upp!" Låter nog rätt kul när vi kommer...


Vi har iallafall fått lite mer snö nu och uppe på berget var det nästan knädjupt, så det tar sej! :D



Isgrottan- januari 2017



Varm citronsaft- en favoritdryck på vintern :D


Jag har besökt grottan många gånger genom åren (se HÄR) och det är alltid lika roligt att se hur olika den kan se ut, beroende på årstid och mängden is under vintermånaderna. Nu var det ganska lite istappar, men den hinner nog bygga på sej innan vintern tar slut.



Tro om vi tar oss upp här?

Läckert med istappar!


Snövovven


Vinterskog 💙

På väg tillbaka



Sen har vi även firat Teresias examen idag och nu är hon äntligen färdig sjuksköterska! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3