"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 19 april 2017

Påskhelgen i stugan


Efter att ha dragit och eldat en massa ris på långfredagen, så åkte vi till svåger med familj där vi bjöds på grillad kyckling, potatisgratäng, jättegod sås och noguat pannacotta till efterrätt. M-U-M-S!

...och på lördag bjöd vi tillbaka på fläskfilegryta och klyftpotatis i stugan. Efter middagen tog jag, Caroline och Walther en liten skogstur till bäverdammen och det hade kommit lite nysnö under dagen, så det var så mysigt och fint i skogen. Någon bäver såg vi dock inte till och det var ganska så kallt, så vi vände snart tillbaka och avslutade kvällen med en varm och skön bastu :D


Stugan

Om några veckor kommer backen nedanför stugan att vara fylld med blommande vitsippor! Längtar :D


Utsikt från dasset :D

Kvällstur i skogen med Walther och Caroline




Än är det vinter vid bäverdammen

Lördagsutflykt till Stor-Degersjön

Efter utflykt med korvgrillning, så åkte de hem och vi fortsatte att jobba på gården. På kvällen fick vi sen fikabesök av två grannar från byn och lite senare när vi var ute med Najo blev det ett spontan besök hos två andra grannar. Väldigt trevligt och jag tycker att det är så roligt att vi lärt känna så många nya människor i byn. Annars är ju folk rätt så anonyma idag. Som på gatan där vi bott i snart tjugo är, så vet jag knappt hur många av grannarna ser ut...


Varm glögg vid stugväggen en solig, men kylig aprildag

Måndagstur i skogen nedanför stugan

Ostadig "bro" över Rössjöån


Å fy, här tyckte jag inte alls om att ta mej över! Hade precis vågat mej ut, när ena trädet gick av och jag blev så himla rädd när jag hörde och kände hur isen brakade under fötterna. Som tur var hamnade jag grensle över ett annat träd, så jag slapp bli blöt, men jag fick en rejäl blåning på insidan låret. Sen vågade jag knappt ta mej därifrån, utan blev sittandes en lång stund och funderade på hur jag skulle ta mej vidare. Micke tyckte nog att jag var lite löjlig, men jag blev faktiskt både skakis och skärrad....

Men man ska utmana sej ibland och jag tog mej över till slut! På vingliga ben, Living on the edge haha :D


Våran alltiallo! :D

På måndagen började Micke med att riva altanen och under tisdagen kom svärfar och hjälpte till att påbörja utbyggnaden, så nu är det äntligen på gång! Väggen ska flyttas ut, större fönster ska sättas in och sedan ska fasaden målas falusvart.  Fortsättning följer... :D


Barna håller koll på elden :D



2 kommentarer:

  1. I like your story's and photography. Keep on writing! Greets Jan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan: Thank you very much! It makes me very happy to hear :D Greetings Susanne

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3