"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 20 juli 2017

Rofylld tältnatt vid havet


Efter att jag och syrran varit på lunchutflykten igår, så blev jag så sugen på att åka ut och tälta. Vid en skogssjö nånstans. Men eftersom klockan blivit så pass mycket så bestämde jag mej för att tälta här i närheten istället. Vid havet. Tänkte att då slipper jag ju myggen också.

Gubben följde med mej ut och efter att jag satt upp tältet så gick vi en kvällspromenad längs stranden. Vindstilla och härligt! och en massa fåglar på vattnet. Ejdrar, skrakar, skarv och mås.


Mysig tältplats vid havet






Väl tillbaka till tältet gjorde jag upp en eld. Inte för värmens skull, men för småknorten! Det brukar ju inte vara så mycket av dom vid havet, men eftersom det inte blåste, så var de överallt. Mygg också. Huvva för dessa bitska små kryp. Satt till slut med mössa och huva (och svettades) för att undkomma dom...

Men mysigt och rofyllt var det förståss också! :D






  Mulet väder med lite småskvitter, men trots det en vacker kväll!






 Storskrake med två små söta ungar







Senare på kvällen kom en fiskare för att testa lyckan på havsöringen. Det var riktigt roligt att sitta och titta på när fisken vakade och än roligare när en fin regnbåge fastnade på kroken och håvades in.








Gillar såklart ljusa sommarkvällar, men jag tycker ändå att det är så mycket mysigare nu när det börjar bli mörkare om kvällarna och jag ser fram emot hösten, min favoritårstid. Men först ska jag se till att njuta så mycket jag kan av sommaren 💛 för ALLA årstider har sannerligen sin tjusning :D


  Goder Natt! Zzzzzz......


Sov gott, som en stock och jag hade inte ställt nån väckare så jag fick mej en rejäl sovmorgon. Vaknade till slut av värmeslag då solen gassade på tältet. Packade raskt ihop mina grejer, då jag såg att mörka moln tornade upp sej inåt land och tur var väl det, för precis när jag kom till bilen, så kom en riktig störtskur. :D


 En "liten" tältarkompis 🐙 !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3