"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 22 augusti 2017

Röjning vid älgpass


Häromdagen fick vi en härlig och svettig dag i skogen då vi var ute och röjde vid några älgtorn på jaktmarken. I och för sej så var det Micke som röjde, medan jag satt i tornen och pekade ut vilka buskar och grenar han skulle ta. Men svettig blev jag ändå, för det var jobbigt nog att ta sej fram i terrängen och det får man väl skylla på lite för lata semesterveckor och en aning för mycket av livets goda.  :D



Micke vid det pass där han sköt sin första älg förra hösten. Hoppas han har samma tur i år :D


Badgrop, Skogsfågel
Spår efter skogsfågel som badat i sanden

 Jaktsugen vovve


Nu är det bara tre dagar kvar till fågelpremiären! Tyvärr jobbar både Micke och jag under helgen, men vi kommer nog att gå ut och prova lyckan å¨skogsfågel till veckan och sen hoppas jag att vi kommer  oss iväg till fjälls lite senare i höst!


 Gott om blåbär i skogen!


 Fint pass vid en myr

Tanken var att jag skulle gästjaga i laget i år, men jag har helt enkelt inte hunnit träna på kulskyttet så det får vänta tills nästa år. Men jag ser iallafall fram emot att följa med och sitta på pass med gubben



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3