"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 17 april 2018

På björnspaning i Rössjöskogen


Efter att jag slutat mitt nattpass igår så åkte jag och maken direkt till stugan och efter att jag vilat en stund, så drog vi ut på en tur med skotern. Vi hann inte åka långt förrän vi hittade björnspår vid leden, där den hade gått fram och tillbaka i skoterspåret och vi såg även klösmärken på en tall. Vi följde spåren en bra stund och det var riktigt spännande! Tänk så kul om vi skulle få se den!

På tryggt avstånd förståss :D


 Björnspår i snö

 Klorna syns tydligt i snön

 Klösmärken på tall

 Björnspår i snön

 Orrtupp i topp

 Tjäderspillning

 Favorittallen :D


Sen efter middag så for vi ut på en ny spaningstur med bilen och i närheten av Drömme hittade vi spår efter ännu en björn som korsat vägen. Längre fram syntes även tussar med älghår och när vi klev ur och kollade närmare så såg det ut som om björnen jagat älgen nerför en sluttning, över vägen och ner i nästa sluttning på andra sidan. Där låg det massvis med päls och det såg ut som björnen grävt ner älgen i snöbranten. Ville egentligen titta närmare, men det kändes allt för olustigt, då björnen gott och väl kunde vara kvar, så vi hoppade raskt in i bilen igen!

Spännande värre! :D


 Najo var också med på björnspaning

 En liten del av älghåret


Satt lite på helspänn när vi fortsatte vidare, då jag ser något brunt röra sej på andra sidan ån! Björn!! utropar jag, varpå Micke tvärnitar och vi hoppar ur!!


Björn!! hahaha


Till mitt försvar så kan jag säja att det var ca 150 meter över till andra sidan:D


 Knipa

 Sångvanar




1 kommentar:

  1. Härliga bilder, blev också sugen på björnspaning från bil. Galet så stora spåren är.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3