"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 10 januari 2014

Genesmon


Igår hade jag tänkt besöka ett nytt ställe som ligger några mil utanför stan.
Men den sista biten som gick längs en grusväg visade sej vara rena isgatan
och det slutade istället med en promenad ute vid Gene Fornby




Trots att jag går där ganska ofta så är det en fin och intressant plats
och det är spännande att tänka tillbaka på hur det ska ha varit på den tiden...




Efter att ha gått runt och läst på alla skyltar och tittat på 
utgrävningsplatsen och gravarna, så tog jag en snabbfika på stående fot.
Skivad banan i apelsinjuice
och Schweizernötschoklad


Lite snö kom det också, inte mycket men alltid något :)


Senare på kvällen strulade det till sej rejält, då jag upptäckte att alla bilder försvunnit från mina blogginlägg sen augustimånad! Vilket är närmare 900 bilder! De finns kvar i Blogger arkivet och i Picasa webalbum, men jag är tvungen att sitta och lägga in bild för bild, vilket tar en himla tid...

19 kommentarer:

  1. Oj va tråkigt med att bilderna har försvunnit :(
    Hmm fortfarande ingen snö där uppe, det var då konstigt.
    Nåja fina bilder från ditt äventyr, men banan I apelsin juice det var något nytt för mig ;)

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Ett försök till att kunna kommentera hos dig !!!

    SvaraRadera
  3. Jamen se nu gick det i två dagar har jag försökt att skriva på din kommentarsruta men det har blivit error...
    Skrev om när du var till Långron att jag tyckte att du tagir så finfina foton.
    Och gillade det där du eller systern???ni är så lika varann, springer i en handflata, kul och fiffigt fotat.

    Så synd att din blogg bråkar hoppas du hittar dina foton och att strulet upphör.

    Idag är det kallt, riktigt kallt och snön virvlar runt i luften.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Men vad tråkigt och IRRITERANDE med bilderna!! :( Men något som är positivt är ju att NU KOMMER VINTERN!! :D

    SvaraRadera
  5. ønsker deg en riktig god helg Susanne og gleder meg til nye fotos etter helgen :-)

    SvaraRadera
  6. beautiful forest.

    i do hope your problems with blogger are temporary! this week, google has been making upgrades to their system(s), apparently. i hope the glitches will settle down soon!

    SvaraRadera
  7. Här är de igen, de underbara bilder av din äventyrlig vandring, som jag älskar så mycket. Tack för Susanne. Det är trevligt att ha en lillasyster, med vilken du kan gå igenom skogar och landskap. Och maten smakar dubbelt så bra säkert också.
    Snart bör det finnas bland er en hel del snö och kyla. Börja sedan ser fram emot ... ja? Sen hoppas jag att du tycker om och fortsätt till spännande tider.

    Med vänliga hälsningar från vårens Tyskland
    Waldameise

    SvaraRadera
  8. Oh, I'm not a chokolate fan, but I'm longing for Maribi Apelsin krokant chokolate. Have a really nice weekend! :D

    SvaraRadera
  9. Hur kunde det hända? Ja idag var det vitt, inte här hemma men när jag åkte till jobbet. Har ett kontor i Nässjö och det är alltid kallt o snö. Vitt, vitt och snöade gjorde det....sedan skulle jag till Jönköping o snö hela vägen!!!
    Det låg fint på träden men mulet så inte riktigt fotoväder, sol skulle det varit.
    Så fin utflykt ni haft, härliga bilder....

    SvaraRadera
  10. Jani: Tror inte det är så många som provat banan i apelsinjuice, men jag och en kompis brukade göra det när vi var unga och det smakar verkligen jättegott!

    Rantamor: Vet inte vad det är med bloggen just nu....hoppas bara att det är ngt tillflligt strul...:D

    Lindsjö: Jaaa...det är en lång historia...ska skriva ett inlägg om det senare...:)

    SvaraRadera
  11. What a pity!!!.. sorry about your blog .. Really nice tour .. Regards

    SvaraRadera
  12. Banan i juice var nåt nytt, det måste jag testa nån gång. Jag brukar äta banan på polarbröd, sådana där runda mjuka. Skitgott!:-)

    SvaraRadera
  13. Sometimes unexpected und above all irritating things happen with blogs. I hope you can find a solution.
    Winter obviously is not bringing you a lot of snow yet. In Holland you don't see real signs of winter, looking at the weather.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  14. A beautiful forest Susanne.

    But I read it right that there are many photos from your blog spots are gone??

    SvaraRadera
  15. Tråkigt med bild förlusten och allt jobb för att få tillbaka dem. Hoppas ni fått lite snö nu. Här i Uppsala så har vi fått ca 5-10cm snö och 4-5 grader kallt. Äntligen lite vinter ;0). Måste pröva banan i apelsinjuice.

    Ha en bra helg!

    /Erik

    SvaraRadera
  16. Hoppas att det löser sig med bilderna.
    Sköna utflyktsbilder och en annorlunda fika :-)

    SvaraRadera
  17. Bildet av skogen er utrolig flott!

    Ergerlig med bilder som forsvinner. Håper det ordner seg!

    Kommentarer jeg legger til hos deg ser jeg en kort stund og så er de borte...merkelig!

    SvaraRadera
  18. Din hund måste vara en lycklig hund som får vara ute i markerna så mycket!! Kram från Skottland

    SvaraRadera
  19. Flotte bilder - som alltid - herlig skog!

    Men du? Bananskiver i appelsinjuice?? - den var ny - men godt og nærende!! God ide!!

    Ha en finfin mandag!

    KlemAK

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3